Екологічний центр Рівненського міського Палацу дітей та молоді – школа гармонійного життя, де інноваційні методи та форми неформальної екологічної освіти допомагають узагальнити знання з основ екології, розвинути навички аналізу та прогнозування екологічних ситуацій, розробки заходів щодо раціонального використання природних ресурсів, сформувати активну громадську позицію та соціальні навички, підвищити свій соціальний статус, впливати на діяльність місцевих органів влади, сформувати гідну мету.

Історія заснування та цінності

      Екологічний центр Рівненського міського Палацу дітей та молоді створений  у вересні 2004 року  після реорганізації екологічної школи та екологічного клубу даного закладу, у зв’язку з об’єктивними змінами в соціумі, переосмисленням мети екологічної освіти, необхідністю впровадження ідеї сталого розвитку в суспільство та набуття учнівською молоддю відповідних соціальних компетенцій. Завдяки реорганізації екологічна освіта в центрі набула змісту профільного навчання в поєднанні з соціалізацією особистості. 

          Центр надає можливість дітям та підліткам пізнавати навколишній світ та власний духовний, створює умови для розвитку і реалізації їх здібностей та передумови для кращої адаптації особистості в соціумі й соціального захисту, а основне – створює умови для формування соціально-екологічної відповідальності. Діяльність Екологічного центру направлена  на засвоєння вихованцями певних екологічних знань, вироблення чіткого уявлення про зв’язки усіх форм життєдіяльності людства із змінами природних систем, усвідомлення людиною важливості навколишнього середовища в цілому. Вона передбачає: вивчення екологічних проблем та пошук шляхів їх вирішення; активну участь у науково-дослідницькій та практичній діяльності, спрямованій на покращення довкілля; роботу із вирішення існуючих екологічних проблем; формування поняття про цілісність природи, раціональне використання її ресурсів; підготовку до активної громадської діяльності тощо.

Структура

Профільна освіта в навчальних групах створює умови для ефективного усвідомлення вихованцями основ екологічних знань та їх актуальності для суспільства, членом якого вона є. Вивчення основ екологічних знань сприяє розумінню законів екології та  формуванню свідомого відчуття цілісності світу, що є невід’ємною складовою у формування соціально-екологічної відповідальності вихованців. Цей процес, спрямований на осмислення і оцінку взаємозв’язків між людьми, їх культурою і навколишнім середовищем, що забезпечує поступальний розвиток навичок прийняття екологічно-виважених рішень, а також засвоєння відповідних правил поведінки в навколишньому середовищі.

  В структуру Екологічного центру входять навчальні групи, які опановують наступні програм: «Я пізнаю світ», «Намалюю світ природи», «Дослідження довкілля», «Дослідження  річок», «Загальна екологія», «Екологія Рівного та сталий розвиток», «Соціально-екологічна діяльність», «Управління молодіжними екологічними проектами»,  «Мала академія наук», міський екологічний тренінг-центр, комітет «Екологія та охорона здоров’я» Парламенту дітей міста.   Вибір програм обумовлений важливістю формування соціально-екологічної відповідальності цивілізованої людини, яка є активним учасником процесів у суспільстві та довкіллі.   Реалізація програм передбачає навчально-пізнавальну, дослідницьку, проблемно-пошукову діяльність, яка впроваджується у різноманітних формах: лабораторні та творчі заняття, вікторини, бесіди, практична діяльність, акції, соціологічні опитування, інформаційні кампанії, експедиції, табори, дослідження в природі, рольові, конструктивні та організаційні ігри, «коло знань», «мозковий штурм», дебати, дискусії, «ажурна пила», «6х6х6», «відкритий простір», круглі столи, «килимок ідей», «ялинка асоціацій», екскурсії, форуми, турніри, змагання тощо.

Практична екологічна діяльність

        У формування соціально-екологічної відповідальності вихованців Екологічного центру важливу роль відіграє практична екологічна діяльність, яка сприяє формуванню здатності приймати відповідальні рішення з розв’язування проблем довкілля та діяти відповідно до них. Екологічна діяльність центру здійснюється через засвоєння навичок соціальної діяльності та реалізацію проектів, спрямованих на покращення довкілля та сталий розвиток на місцевому та регіональному рівнях.

       Засвоєння вихованцями навичок соціальної діяльності  відбувається через навчальні програми «Соціально-екологічна діяльність» та «Управління молодіжними  проектами», які розраховані на старшу учнівську вікову ланку. Програма «Управління молодіжними проектами» направлена на розвиток активної громадської позиції учнівської молоді та взаємне розуміння шляхом підтримки молодіжних ініціатив, проектів та дій щодо покращення довкілля; набуття компетентності та забезпечує можливість для неформального навчання європейського виміру.  Дана програма дає можливість вихованцям Екологічного центру набути досвід у розробці та реалізації проектів, що мають значення від місцевого до загальноєвропейського, критично мислити, перебувати у постійному пошуку нових ідей, шукати партнерів та планувати спільну екологічну діяльність, сприяти поширенню інформації про власну діяльність, чітко формулювати мету, набути навичок взаємної відповідальності, вміння знаходити компроміс та подавати особистий приклад.

Контакт

Наша адреса:
33022, місто Рівне, вул. Князя Володимира, 10

Закрыть меню